Головне меню

ІНТЕРАКТИВНА КАРТА

ВАЖЛИВО

Опорні школи – вимога сьогодення.

 143Одним із вагомих чинників забезпечення доступності та якості освіти є оптимізація мережі загальноосвітніх навчальних закладів, у тому числі шляхом створення опорних шкіл, що має створити умови для підвищення якості освіти, економічної ефективності функціонування закладів освіти, забезпечення якісними освітніми послугами дітей шкільного віку.

Як повідомила під час виступу Міністр освіти і науки України Лілії Гриневич зі звітом на годині запитань до Уряду у Верховній Раді України 9 червня 2017 року, у 2016 році в Україні працювало 189 опорних навчальних закладів, на фінансування яких було витрачено понад 621 млн. грн. Пані Міністр зазначила, що сьогодні ми маємо реальне покращення умов для здобуття дітьми якісної освіти на третьому ступені – у старшій школі.
Для поліпшення оснащення та підвезення до опорних шкіл Урядом було передбачено 200 млн. на закупівлю автобусів та 300 млн. грн. на закупівлю обладнання для природничо-математичних кабінетів. Міністр повідомила, що зазначені кошти передаються місцевим органам самоврядування, що добре орієнтуються у потребах та проводять відповідні тендери. Окремо для підтримки освіти в межах об’єднаних територіальних громад для закупівлі як автобусів, так і обладнання передбачено 300 млн. грн.. – виключно на ОТГ.
Щодо ситуації у Полтавській області, то з 1 вересня 2016/2017 навчального року в області вже функціонують 3 опорні школи, у тому числі одна в ОТГ, які за результатами обласного конкурсу було визначено переможцями (Шишацька спеціалізована школа імені В.І. Вернадського Шишацької селищної ради Полтавської області, Зіньківська спеціалізована школа І—III ступенів № 1 Зіньківської районної ради Полтавської області, Чутівська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів Чутівської районної ради Полтавської області).
19 травня 2017 року, на підставі рішення тринадцятої сесії Решетилівської районної ради сьомого скликання від 18.05.2017 №288-13-VII, в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань зареєстровано «Опорний навчальний заклад Покровська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів Решетилівської районної ради Полтавської області», який є правонаступником Жовтневої ЗОШ І-ІІІ ступенів Решетилівської районної ради Полтавської області. Дана школа була відібрана Міністерством фінансів (Довідково: всього 24 опорні школи по Україні) для «пілотного» проекту створення опорних шкіл, яка підтримується групою міжнародних донорів .
Постановою Кабінету Міністрів України від 19 квітня 2017 р. № 289 внесені зміни до пункту 2 Положення про освітній округ (затверджене постановою КМУ від 27.08.2010 року №777 зі змінами у редакції постанови КМУ від 20.01.2016 №79 та постанови КМУ від 31.08.2016 №574).
Відповідно до Постанови філії опорних шкіл, що мають вільні приміщення, відтепер зможуть виконувати функції не лише початкової школи, а й дитячих садків.
За словами міністра освіти Лілії Гриневич, часто філії опорних шкіл – це заклади, в яких було понижено ступінь після створення опорної школи. Тобто раніше в приміщенні цього закладу могла повноцінно функціонувати старша, базова та початкова школа, а після створення опорної школи в філії залишилася, наприклад, лише початкова школа. Цим рішенням зроблено крок назустріч місцевим громадам і дана можливість утворювати у філіях повноцінні НВК.
Прийнята урядова постанова вносить деякі зміни у визначення опорної школи. Зокрема, до таких шкіл тепер можуть відноситися заклади, що не мають філій, але до них здійснюється підвезення учнів не менше ніж з трьох селищ, сіл, в яких ліквідовано загальноосвітні навчальні заклади або припинено (зупинено) їх діяльність.
Також, у постанові підкреслюється важливість підвезення до опорних шкіл дітей з особливими потребами.
Тому тепер опорним заклад може називатися лише у двох випадках:
1. Такий, що має філії – загальноосвітні навчальні заклади І або І-ІІ ступенів, які не є юридичними особами (не менше 3-х – пропозиція Міністерства освіти і науки України).
або
2. Такий, до якого здійснюється підвезення учнів не менше ніж з трьох селищ, сіл, в яких ліквідовано загальноосвітні навчальні заклади або припинено (призупинено) їхню діяльність.
Всі інші заклади, які не відповідають зазначеним вимогам, не можуть мати статус опорного та вноситися до відповідних форм статистичної звітності.
Робота у напрямку створення опорних шкіл триває. За оперативними даними, що надійшли від органів управління освітою райдержадміністрацій та об'єднаних територіальних громад станом на початок липня 2017 року, у 4 районах та 4 ОТГ вже прийнято рішення щодо 9 шкіл, які стануть опорними школами у новому 2017/2018 навчальному році.
Наголошуємо, що заходи з оптимізації мережі шкіл або її удосконалення – це не закриття або ліквідація закладів для зменшення їх кількості. Це пошук таких умов, що націлені у першу чергу на підвищення якості освіти і раціональний підхід до формування освітнього простору на Вашій території та області в цілому.

 

 

На сайті

На сайті 69 гостей та відсутні користувачі

Статистика сайту

Сьогодні:109
За тиждень:109
За місяць:3001
Всього:180479

Кориснi посилання