Головне меню

Розвиток інклюзивної освіти

logos final posl-270x231

Протягом останніх 5-ти років в області збільшується кількість закладів дошкільної та загальної середньої освіти з інклюзивним навчанням. За оперативними даними органів управління освітою райдержадміністрацій, міськвиконкомів, об’єднаних територіальних громад у 2018-2019 н.р. функціонують 192 заклади загальної середньої освіти з інклюзивним навчанням, де в 401 інклюзивному класі навчаються 548 учнів. У порівнянні з двома попередніми роками це вищі показники, зокрема, у 2017-2018 н.р. функціонувало 140 закладів, класів - 284, учнів - 366, у 2016-2017 н.р. – 107 закладів, 204 класи, в них – 268 учнів відповідно.

Найбільше учнів охоплено інклюзивним навчанням у закладах загальної середньої освіти міст Полтава, Кременчук, Горішні Плавні, Гадяч та Гадяцькому, Карлівському, Кобеляцькому, Кременчуцькому, Козельщинському, Решетилівському районах. Активно долучились до впровадження інклюзивного навчання і об’єднані територіальні громади. Найбільша кількість дітей в закладах освіти з інклюзивним навчанням у Глобинській, Гребінківській, Ланнівській, Засульській, Машівській, Малоперещепинській, Пирятинській, Решетилівській ОТГ. Психолого-педагогічний супровід дітей забезпечує 371 асистент вчителя.
у 2018-2019 н.р. у 44 закладах дошкільної освіти, які мають 54 інклюзивні групи, виховується та навчається 83 дитини, супровід яких здійснює 42 асистента вихователя, що перевищує показники 2017-2018 н.р. упродовж якого функціонувало 29 закладів (44 дитини, 14 асистентів вихователя) відповідно.
Для успішної адаптації та соціалізації дітей із особливими освітніми потребами в закладах освіти з інклюзивним навчанням створені команди психолого-педагогічного супроводу, які забезпечують організацію освітнього процесу з урахуванням індивідуальних потреб та можливостей дитини відповідно до наказу Міністерства освіти і науки України від 08.06.2018 №609 «Про затвердження Примірного положення про команду психолого-педагогічного супроводу дитини з особливими освітніми потребами в закладі загальної середньої та дошкільної освіти». Команда супроводу складається з батьків, вчителів, асистентів вчителів, практичних психологів, логопедів, корекційних педагогів. В закладах дошкільної та загальної середньої освіти створена 631 команда супроводу. Ці команди розробляють індивідуальні програми розвитку дітей з особливими освітніми потребами, надають методичну підтримку педагогічним працівникам закладу освіти з організації інклюзивного навчання; проводять консультативну роботу з батьками дітей щодо особливостей їх розвитку, навчання та виховання.
Важливою складовою проведення освітньої реформи є відкриття інклюзивно-ресурсних центрів (далі – ІРЦ), які створюються для забезпечення права на здобуття освіти дітей з особливими освітніми потребами віком від 2-х до 18-ти років. Порядок утворення, основні засади діяльності, а також правовий статус ІРЦ регламентовано Постановою Кабінету Міністрів України від 12 липня 2017 р. № 545 «Про затвердження Положення про інклюзивно-ресурсний центр».
В області у 2018 році заплановано відкриття 32 інклюзивно-ресурсних центрів. Станом на 15.12.2018 розпочали роботу 19 ІРЦ, зокрема у чотирьох містах (Полтава, Кременчук, Миргород, Гадяч), одинадцяти районах (Великобагачанський, Глобинський, Зіньківський, Кобеляцький, Лохвицький, Миргородський, Новосанжарський, Полтавський, Хорольський, Чорнухинський, Чутівський) та чотирьох об’єднаних територіальних громадах (Гребінківська, Козельщинська, Пирятинська та Омельницька). До роботи в ІРЦ залучено 125 працівників. Робота щодо подальшого розвитку інклюзивної освіти в області продовжується.

 

На сайті

На сайті 124 гостей та відсутні користувачі

Статистика сайту

Сьогодні:0
За тиждень:88
За місяць:1157
Всього:252347

Кориснi посилання