Головне меню

ІНТЕРАКТИВНА КАРТА

ВАЖЛИВО

Директор Департаменту освіти і науки Олена Харченко взяла участь у Міжнародному політичному форумі «Професійна освіта та підготовка робітничих кадрів: сприяння соціально-економічному та регіональному розвитку України» в м. Києві

p1bcsepa9kp8m1so31fmpd1r8o49Голова Полтавської облдержадміністрації Валерій Головко, директор Департаменту освіти і науки облдержадміністрації Олена Харченко та директор Департаменту економічного розвитку, торгівлі та залучення інвестицій облдержадміністрації Інна Іщенко 3-4 квітня взяли участь у Міжнародному політичному форумі «Професійна освіта та підготовка робітничих кадрів: сприяння соціально-економічному та регіональному розвитку України».

Захід відбувається під патронацтвом Міністерства освіти і науки України, Федерації роботодавців України у межах проекту Європейського фонду освіти (ЄФО) «Децентралізація професійно-технічної освіти в Україні – поштовх до дій».
Мета конференції – підвищити рівень поінформованості щодо необхідності здійснити в Україні комплексну реформу децентралізованого сектору професійної освіти, яка сприятиме підвищенню її статусу та поліпшить можливості підтримувати соціально-економічний та регіональний розвиток України.
У рамках форуму заплановано два стратегічних дні. Перший день розпочався технічною нарадою, метою якої було прийняття спільного розуміння проблем та шляхів впровадження реформ у сфері децентралізованої професійної освіти в Україні.
Захід відкрив із вітальним словом заступник Міністра освіти і науки України Павло Хобзей, який наголосив, що «перед реформою професійної освіти стоять важливі завдання: забезпечення кваліфікованими майстрами, необхідним обладнанням, витратними матеріалами, а головне - якісним управлінням фінансами». Зазначаючи про важливість професійної освіти, Павло Хобзей зауважив: «Без підтримки бізнесу ми не вирішимо завдання професійної освіти».
Учасників технічної наради привітали керівник відділу економічної співпраці, соціального та регіонального розвитку Представництва Європейського Союзу в Україні Хуана Мера Кабейо та керівник операційного відділу ЄФО Анастасія Фетсі.
У рамках обговорення реформи професійної освіти спеціалістом у галузі управління професійною освітою та навчанням впродовж життя ЄФО Хосе Гальвіном Аррібасом було презентовано Зелену книгу з основнийх проблем децентралізації професійної освіти та варіантів їх вирішення.  Обговорюючи зміст реформи професійної освіти в Україні, учасники познайомилися з практичним досвідом різних регіонів України, Чехії та інших європейських країн. Також мали можливість сформулювати запитання до міжнародних та вітчизняних експертів. Зокрема, директор Департаменту освіти і науки Олена Харченко розповіла про роль Регіональної ради професійної освіти (стейкхолдерів) у реформуванні професійно-технічної освіти Полтавщини.
Особливої уваги заслуговує доповідь керівника стратегічного проекту зайнятості та працевлаштування ЄФО Дайга Ермсоне, яка відзначила важливу роль регіональних рад професійної освіти (стейкхолдерів) та акцентувала на необхідності вчити роботодавців прогнозувати свої потреби у людських ресурсах. «Проблема України полягає у тому, що ринок праці швидко розвивається, натомість поки прийметься новий освітній стандарт, зміняться підручники та програми, ринок праці зазнає суттєвих змін. Професійна освіта має реагувати на ці зміни якомога гнучкіше», – підкреслила експерт. «В Україні, поряд із іншим, існує також проблема різних джерел статистичних даних у цілому по державі», – додала Дайга Ермсоне.
04 квітня захід продовжився у форматі політичного форуму високого рівня. У ньому взяли  участь Прем’єр-міністр України Володимир Гройсман, Віце-прем’єр-міністр – Міністр регіонального розвитку, будівництва та ЖКГ Геннадій Зубко, Міністр освіти і науки України Лілія Гриневич, директор ЄФО Мадлен Щербан, заступник Голови Представництва ЄС в Україні Томас Фреллесен, народні депутати, представники міністерства економічного розвитку, фінансів, соціальної політики, посадовці з департаментів освіти та науки та регіональних рад професійної освіти, європейські та міжнародні політики, експерти у сфері професійної освіти і навчання, представники профспілок, громадських організацій, роботодавців, експерти ЄФО.
 Учасники обговорили розвиток професійної освіти в Україні в контексті децентралізації, шляхи побудови ефективної системи та оптимізації мереж ПТО, державно-приватне партнерство та ін.
Відкриваючи роботу заходу Прем’єр-міністр України Володимир Гройсман переконаний, що ухвалення нового законодавства про професійно-технічну освіту сприятиме вдосконаленню та зміни системи таким чином, щоб вона продукувала висококваліфіковані кадри, які дуже потрібні для реального сектору економіки.
 За його словами, в Україні дуже потрібні професійні кваліфіковані робітничі кадри, про що також свідчить і бізнес. Проте, на переконання Прем’єр-міністра, головна проблема сьогодні – слабка взаємодія системи професійно-технічної освіти із реальним сектором економіки. «Маємо забезпечити чіткі вимоги до самої професійно-технічної освіти і створити умови, за яких людина, яка закінчує цей заклад, отримує необхідні знання, навички і може одразу прийти працювати в реальний сектор», – переконаний Прем’єр-міністр.
Володимир Гройсман зазначив, що Уряд вже розпочав модернізацію освітніх програм і необхідного обладнання для того, щоб сприяти вдосконаленню процесу професійної-технічної освіти і підготовки виробничих кадрів. Він підкреслив, що у 2017 році Уряд зробив перші кроки щодо підтримки освітян, підвищивши заробітну плату вчителям. Кабінет Міністрів продовжить здійснювати такі кроки і надалі, «тому що там сьогодні, на рівні освіти, формується наше сьогодення і наше майбутнє», – запевнив Прем’єр-міністр.
«Освіта і її якість має ключове значення для подальших успіхів України. Я абсолютно відданий питанню змін, які ми маємо провести у сфері освіти, – запевнив Прем’єр-міністр. – Глибоко переконаний у тому, що настав той час, коли ключовою реформою має бути реформа освіти».
Прем’єр-міністр повідомив, що днями Уряд затвердив Середньостроковий план пріоритетних дій Уряду до 2020 року. Цей план передбачає 5 пріоритетних напрямів, серед яких, зокрема, розвиток людського капіталу та реформа освіти, що у тому числі буде забезпечувати соціальну справедливість і макроекономічну стабілізацію.
Міністр освіти і науки Лілія Гриневич у своєму виступі зупинилася на тих аспектах, що зроблено для розвитку системи ПТНЗ, зокрема, напрацьовано проекти законів, створено регіональні плани розвитку професійної освіти, відкрито 25 начальних центрів тощо.
Також акцентувала увагу на тих кроках, які зараз має зробити Уряд для належної якості системи: продумати моделі фінансування, створити дорожню карту модернізації сфери професійної освіти, оновити обладнання та матеріальну базу, розробити нові стандарти професій та укрупнити мережу ПТНЗ із відповідним зростанням контингенту, а також розробити механізм державно-приватного партнерства. За її словами реформа системи професійної освіти потребує тісної співпраці Уряду, Парламенту, місцевої влади та бізнесу.
У свою чергу, міністр регіонального розвитку, будівництва та ЖКГ Геннадій Зубко, виступаючи на конференції, наголосив, що у процесі реформування системи ПТО мають бути задіяні чотири міністерства. «В першу чергу, МОН, яке забезпечує стандарти, кваліфікації навчально-методичну підтримку. Далі Мінекономрозвитку, яке визначає пріоритети розвитку економіки, в тому числі і для регіонів. Мінрегіон – відповідає за регіональний розвиток, координує реалізацію інфраструктурних проектів для визначення необхідності підсилення тієї чи іншої галузі. Мінсоцполітики – здійснює аналіз регіональних ринків праці, аналіз з точки зору Фонду зайнятості. Для того, щоб реформа відбулася, і ми дали нову якість ПТО, потрібно об’єднати всі ці напрями»,– наголосив міністр.
Упродовж роботи конференції учасники обмінялися досвідом України та країн ЄС для сприяння розвитку державної політики у сфері професійної освіти, бговорили розвиток професійної освіти в контексті децентралізації, шляхи побудови ефективної системи та оптимізації мережі ПТО, форми державно-приватного партнерства, ролі громади у реформуванні тощо.
У підсумку учасники наголосили, що політика у сфері професійної освіти в Україні повинна ґрунтуватися на оновленому баченні, що має бути відображене в оновленій законодавчій базі у цій сфері. Для створення ж ефективної та інноваційної системи, національні та регіональні зацікавлені сторони повинні поділяти це нове бачення, яке буде здатне задовольнити сучасні потреби ринку праці та відповідати на соціально-економічні та регіональні виклики у країні.

 

Довідково

 Європейський фонд освіти – це агенція Європейського Союзу, створена 1994 р. з метою сприяння розвитку систем професійної підготовки і навчання в країнах-партнерах.
Міністерство освіти і науки України активно співпрацює з ЄФО щодо удосконалення національної системи професійно-технічної освіти відповідно до європейських стандартів. Напрями співпраці України з ЄФО:
•    навчання впродовж життя,
•    розвиток професійних навичок і кваліфікацій,
•    формування підприємливості,
•    підвищення якості професійної освіти,
•    оптимізації управління і фінансування,
•    участь у Туринському процесі.
Зокрема, ЄФО здійснює підтримку країн-партнерів шляхом аналізу їхньої політики у галузі професійної освіти і навчання на основі фактичних даних під назвою «Туринський процес».
Система ПТО аналізується щодо критеріїв зовнішньої ефективності (демографія, економіка, ринок праці, задоволення соціальних потреб) та внутрішньої ефективності (якість професійної освіти в аспектах професійних і освітніх стандартів, матеріально-технічної бази, кадрового потенціалу, управління і фінансування).
В Україні у межах «Туринського процесу» було підготовлено національні звіти за 2010, 2012, 2014 та 2016 роки.
Окрім того, у 2013-2014 роках в Україні реалізовано пілотний проект ЄФО «Туринський процес – розвиток потенціалу регіонів». Методологію підготовки Туринського звіту було апробовано у 5 пілотних регіонах – Дніпропетровській, Вінницькій, Сумській, Хмельницькій областях та м. Києві.
У 2016 році «Туринський процес» в Україні був дворівневим – передбачав поєднання регіонального і національного рівнів. Кожним регіоном проведено моніторинг системи ПТО. Підготовлено 25 регіональних програм розвитку економіки та системи професійно-технічної освіти.

 

Joomla Plugins

На сайті

На сайті 89 гостей та відсутні користувачі

Статистика сайту

Сьогодні:92
За тиждень:1085
За місяць:2709
Всього:165987

Кориснi посилання